dinsdag 16 juni 2009

beste vriendinnetje

Ik ben er content mee, ons Amelie heeft een beste vriendinnetje. Voor ne lange tijd of voor juist enkele weken, je ne sais pas. Maar ik zie wel dat ze zich super voelen bij elkaar, en zoals het bij echte meisjes hoort, die twee gieberen wat af.

Hebben de mama's die vriendschap wat versterkt of is het mooi toeval? Ook dat weet ik niet. Maar de mama van I en ik blijven na school namelijk altijd nog nen hele tijd tetteren vooraleer we ons voertuig instappen, en zo stonden zij dus ook altijd samen te staan. (ze zitten natuurlijk in dezelfde klas)

Maar mama van I en ik liepen dan ook nog op hetzelfde moment rond met bolle buik. Haar zoontje is exact 6 weken ouder dan Lukas (worden zij ook beste vriendjes? :-))
dus dat schept natuurlijk een band. En zo ben ik er dus supercontent van dat Amelie I heeft uitverkozen als beste vriendinnetje. In de klas zouden ze enorm aan elkaar hangen, en dat garandeert hen dus ondertussen een gezamenlijk plaatsje in de 'koeienklas' volgend jaar :-) (de klassen worden hier altijd verander per schooljaar, maar ze houden rekening met de vriendjes!)

Vorige week zaterdag is ze dan voor de eerste keer ginder mogen gaan spelen. Waar Amelie meestal toch altijd een beetje onwennig is, spurtte ze nu weg, en stond mama zielsalleen aan de voordeur.

Amelie is er ook al eens blijven eten op een middag, en I, samen met haar grote zus, zijn hier ook al eens komen eten. En ook dat verliep super! (even uittesten hoeveel kinderen tegelijk ik aankan ;-))

Dus die vriendschap mag blijven duren!

1 opmerking:

Karen zei

Leuk, zo een beste vriendinnetje!