donderdag 13 december 2007

klasjesswitch

Amelie zit in een klasje van 23 kleuters. In januari is er een nieuw instapmoment. Er komen er weer maar eens een hele hoop bij. Omdat de klas te groot zou worden, werd er beslist de klas op te splitsen.

Tot daar ok. Het verdere nieuws vond ik iets moeilijker te verteren. De huidige kleutertjes gaan naar een ander klasje én naar een andere juf. Er is een klasje te kort in de kleuterblok, dus moeten onze kleuters naar een klasje helemaal aan de andere kant van de school.

Vind je dat ik het erg rustig vertel? De afgelopen dagen waren wel minder. Ik ben boos geweest, ik heb geweend, gegrommeld en getierd. Er is gemaild met de directie en ik heb het er met de juf over gehad. Ze begrijpen onze zorgen, maar het zal zo zijn. Ondertussen ben ik alweer een beetje bekoeld.

Amelie is dan ook nog niet de simpelste. Laat de nieuwe juf nu net die juf zijn die Amelie helemaal niet zo graaf heeft. Als ze die juf ziet, weigert ze de klas binnen te gaan. Dus kun je je al voorstellen hoe ik me voelde? Gaat Amelie in januari wel nog graag naar het klasje gaan?

Dit heb ik deze morgen aangekaart bij haar huidige juf. En ik moet zeggen, ze hebben er meteen aan gewerkt. Toekomstige juf is namelijk met Amelie alleen erop uit getrokken om eens naar het nieuwe klasje te gaan kijken. Eerst wilde ze niet meegaan, maar ze heeft haar toch kunnen overtuigen. Amelie is enthousiast teruggekeerd en toekomstige juf kreeg zelfs een knuffel. En ik moet het geloven ook, want ook hier vertelde ze enthousiast over de nieuwe juf en het klasje (alhoewel huidge juf toch nog wel de duidelijke favoriet is)

Maar mijn gemoed is toch al een beetje bedaard. Nu is het even afwachten hoe het na de vakantie effectief gaat verlopen.

Geen opmerkingen: