donderdag 30 juli 2009

BBQ-weekend

3 kinderen druk? Goh ja toch wel. Rustige momenten. Wat is dat?
Kan het nog drukker? Jawel dat kan.

Zo had ik het lumineuze idee gehad een BBQ te organiseren voor een bende, die van 't forum weet-je-wel. 't Lag al een hele tijd vast, en ik kon er niet meer onderuit ;-). 14 volwassenen en 14 kinderen. Ja dan wordt het dus nog drukker.

Natuurlijk was ik dan nog zo supersnugger geweest dit te plannen op de dag na Pauline haar verjaardag, zodat we ook nog een feestje en een druk uitstap-dagje in diezelfde week hadden. Kwestie van het zo druk mogelijk te maken.

Donderdag was het dus shopdag, en moest ik van de ene naar de andere winkel lopen. Pauline had zich kandidaat gesteld om bij oma te gaan spelen, dus moest ik er maar 2 meenemen, altijd toch net dat tikje gemakkelijker. Kwamen we toevallig mimi onderweg tegen, ging Amelie nog eventjes mee naar daar. Had ik op het einde van de rit enkel nog een slapend mannetje mee. Maar toch was het vermoeiend genoeg, al die spullen gaan halen.

Vrijdagavond werden dan de tafels geleverd, die heeft Werner nog zitten klaarzetten. Sangria (mét vers fruit) klaargemaakt. Ondertussen een overstuur ventje proberen te kalmeren (een dagje plopsa was voor Lukas toch net wat prikkels teveel).

En dan moest de BBQ-dag nog beginnen. Traag als we zijn, waren we natuurlijk nog totaal niet klaar als de eerste gasten arriveerden. Ik kwam net terug van de winkel (voor de dingen die ik vers wilde aanhalen - waar ik in de winkel nog te kampen had met oudjes-die-blijkbaar-graag-enkel-op-drukke-momenten-willen-winkelen-en-dan-ook-nog-eens-gewoon-in-het-midden-van-de-gang-blijven-staan-taffelen) en Werner was het gras nog aan het afrijden. Onze meisjes liepen zelfs nog in pyama rond :o. Ja dan is het even hectisch natuurlijk. Iedereen wil dan zijn vlees en groentjes kwijt, en zo-van-die-dingen. Stressen, ik kan het je verzekeren!

Dan als het eten dan net klaar is, weigert Lukas om te slapen, heeft Werner het te druk met het vlees niet zwart te laten worden, en mama is dus volop bezig met Lukas bezig. Gevolg: onze meisjes waren de enige kindjes die nog geen eten hadden :-( :-(. Dat was echt even een baalmomentje.

Maar daarna hebben we er toch nog van kunnen genieten. Lukas maar in de 'ergo baby carrier' gepropt en zo kon ik wat bijbabbelen enzo. Heerlijke taart, lekkere ijsjes, enkele regenbuien maar ook veel zon, en een enorm vuil huis later zat het erop!

Dus nadat de troepen vertrokken waren, moesten we nog wat verder opruimen en gepoetst. We waren stikkapot.

Maar, voor het verkeerd gaat overkomen. We vonden het wel een superleuke dag, en hebben er toch van genoten. Maar nota voor onszelf: organiseer zoiets niet meer als je een baby van 2 maanden in huis hebt. (aan het doopfeest volgende maand ga ik nog niet denken :o )

En Kneutjes, jullie hebben ons goed geholpen met vanalles en nog wat, en dat konden we wel gebruiken ook. Het was een leuke dag!!!!

(de dag nadien hebben we nog eens kunnen BBQ-en met vrienden, er was ook nog vanalles over)

1 opmerking:

Kim zei

't was idd superleuk en voor herhaling vatbaar ;-)