zondag 19 juli 2009

kinderuitspraken (2)

Al een poosje geleden had ik met Amelie een gesprekje over vriendschaps/liefdesbanden. Onze buurman heet Jean en de buurman daarnaast Piet (ondertussen is hij helaas overleden..). Zij zag hen meestal samen, of als we erover bezig waren, werden die 2 namen ook vaak samen vermeld.

A: Woont bij Jean geen mama meer? (hiermee bedoelt ze eigenlijk zijn vrouw, maar voor haar zijn vrouw en man gelijk aan mama en papa ;-))
M: nee meisje, Jean woont daar nog alleen.
A: *denkt even na* Mama, jij hebt een papa he (yep mijn totale eigendom :p)
en Jean, die heeft een Piet!

Met Pauline had ik dan weer een gesprek over wie de mama van wie is, ingewikkeld allemaal hoor, met die grootouders enzo.

P: en mimi?
M: Ah mimi is mijn mama!
P: nee, JIJ bent MIJN mama!!
...
M: En wie zijn dan allemaal kindjes van mama? Amelie, Pauline en Lukas.
P: en mimi!!!

Geen opmerkingen: