donderdag 11 oktober 2007

buikgriep

De buikgriep is in het land. En dus ook ten huize 'Werner & the ladies'.
Dinsdagmorgen had ons Amelie er wat last van. Ze wilde niet ontbijten en had enkel wat melk gedronken. Die melk kwam er dan ook terug uit. Maar daar is het bij gebleven, wel wat verminderde eetlust en wat flauwer. Ikke al content dat het dat maar was.

Maar toen kwam ons Paulinetje. Ik had haar gisterenavond net opgefrist voor de beddenbak in te duiken, pyamake aan, en we kwamen beneden voor haar flesje. Net dan kwam haar avondeten er terug uit. Aangezien ik ze nog vast had, werd ik dan ook meteen omgedoopt tot...tja...braakselpaal. Pauline in paniek, en dan maar terug naar boven voor een propere pyama. Geen flesje melk meer gegeven, maar enkel wat water.
Ze lag een half uurtje in bed toen ze begon te wenen. Terug overgegeven. Weer propere pyama, propere hoeslakens. Terug bedje in. En zo ging het verder. Om het kwartier gaf ze over, de duts. Tja mijn voorraad hoeslakens zijn niet onbeperkt en het wasmachine draaide overuren. Dan maar badhanddoeken als hoeslaken geprobeerd. Rond 22 u werd maagje toch wat rustiger, en moest ze 'maar' om de 2 uur overgeven...tegen de morgen was het dan nog enkel kokhalzen, maar ze was wel elke keer een beetje in paniek. Maar ze was ook wel altijd snel terug getroost.
Het was dus een zware nacht. Maar vaak is buikgriep kort maar krachtig, en ik denk dat dat hier ook het geval is. Ze heeft tot nu toe niet meer overgegeven en van echte diarree kan ik nog niet spreken. Ze is wel nog wat slappekes en slaapt wat meer als normaal, maar dat is net goed. Word maar snel beter, kleine meid!!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Oh die kleine meid, dat ze snel beter mag worden. SMAK...

Anoniem zei

Ai ai dat is helemaal niet leuk!
Hopelijk is iedereen nu terug springlevend!
Inge