dinsdag 27 november 2007

kleuterkuren?

Amelie, altijd al een drukke mie geweest. Maar sinds ze naar school gaat, overtreft ze alles. In 't school doet ze braafjes mee, maar thuis...is ze een echt enfant terrible. Ze is dan echt heel uitgelaten, en alles waarin ze tegendraads kan zijn, zal ze dat ook doen (bvb handjes wassen. Het moet niet in de pompbak waar ik de kraan van opendraai, maar de andere, met hysterisch gebrul als gevolg). Op dit moment is ze echt moeilijk te hanteren, en haalt ze me het bloed onder de nagels uit. Ik hoop echt dat dit een korte periode is, want...*zucht zucht zucht*

Ook op eetgedrag is ze weer vreselijk. Ze is altijd al een moeilijke eter geweest, maar waar ze nu nog van leeft, het is me een raadsel. En ik heb alle peodagogische hulpmiddeltjes uitgeprobeerd. Niets lijkt te baten.

OK, heel veel geduld (ai), kort op de bal spelen en consequent zijn. Ik weet het wel, maar ze maakt het me nu toch even moeilijk...:( Ik mis mijn lieve mie.

Nu heb ik wel nog ervaringen gehoord dat ze echt beginnen uittesten als ze pas naar school gaan, dus ze zal binnenkort wel weer bijdraaien, zeker?

Geen opmerkingen: