donderdag 28 augustus 2008

open-klasjesdag

Gisterenavond mocht Amelie al eens een kijkje gaan nemen in haar nieuwe klas, en kon ze kennismaken met de nieuwe juf. Ze keek er al heel de dag naar uit.
Als we daar waren, was ze eerst een beetje verlegen, maar al snel begon ze het klasje te verkennen (ook Pauline hing eerst even aan mijne rok, maar is daarna ook vrolijk beginnen te spelen!)
Ze mocht ook al een kentekentje kiezen, en dit jaar zal dat voor haar 'de poes' zijn.

En zo zit de vakantie er nu echt bijna op. Ik, die zoveel schrik had dat die vakantie wel eens heeeeeeeeeel lang kon gaan duren, heb er nu zelfs een beetje spijt van dat het al achter de rug is. Ik heb er echt een vakantieperiode van gemaakt en we hebben zo ontzettend veel leuke uitstappen gemaakt (met als hoogtepunt ons vakantietje in de Bosberg). Het zal echt afkicken worden volgende week, om terug in ons schoolritme te geraken.

Amelie is trouwens de laatste dagen errrrg moeilijk, en bezorgt ze me grijze haren. Het zal haar zeker deugd doen om terug een vast ritme te hebben, want misschien is ze met al die uitstapjes toch wel wat overprikkeld geraakt (en als dat gebeurt bij haar, is ze echt moeilijk te hanteren...)
Al denk ik dat die eerste dagen, als ze terug thuis komt van school, ook telkens weer een bommeke zal ontploffen. Hopelijk kan ik (en mijn hormonen) het aan!

Pauline speelt heel erg graag met de zus, maar af en toe wat rust, zonder die grote zus die toch al eens durft te tiranniseren, zal haar ook wel weer deugd doen. Ze kunnen soms zo ontzettend mooi samen spelen, maar toch ook vele keren is het echt zware ruzie. En dat vind ik toch wel het vermoeiendste.
Pauline kan gelukkig ook heel lief alleen spelen, dus die zal toch wel weer genieten van het alleen zijn, denk ik. Al zal het ook wel weer even wennen zijn die zus niet altijd in haar buurt te hebben.

Schooljaar, we komen eraan hoor!

3 opmerkingen:

Katrien zei

zoveel problemen met de hormonen?

fozke zei

hihi. PMS he ;).

Anoniem zei

Ik had dezelfde bedenking Katrien ;-)
Amelieke heel veel plezier in het nieuwe schooljaar!
Leer maar lekker veel nieuwe dingen en spaar mama van bommekes, grijze haren en overgevoelige hormonen he :-P!!!

inge