maandag 4 augustus 2008

turnkamp

Amelie praat altijd enthousiast over de turnles in 't school. Toen ik dus een papiertje kreeg voor een turnkamp in de vakantie, heb ik haar meteen ingeschreven. En dat staat dus deze week op het programma (elke voormiddag van 11 tot 12 u).

Vandaag, trots met haar nieuwe turnslofkes aan, trokken we dus naar de sporthal voor haar eerste turnles. Ze keek er naar uit! Aangezien er nog mama's en papa's bleven zitten, en ik mijn nieuwsgierigheid niet kon beheersen, ben ik ook blijven kijken, samen met Pauline.

Ze moesten allemaal in een kring gaan zitten, en overliep de juf de namen. Amelie stak natuurlijk haar hand niet op, toen haar naam genoemd werd...En daarna gingen ze een spelletje spelen. Er lagen overal hoepels, en als de muziek stopte, moesten ze in een hoepel gaan staan. Amelie houdt niet van dingen volgzaam volgen, en zag ik meteen aan haar manier van doen dat ze dit niet zo leuk vond. Daarna deden ze nog een dansje, en haar gezicht betrok helemaal. Ai ai toch.

Toen begon het echte turnen. Tussen kegels doorlopen, onder stoelen kruipen, over balken lopen, op trampolines springen.

Maar Amelie haar humeur had ondertussen het vriespunt bereikt en ze kwam bij mij zitten en wilde niks meer doen. Pauline daarentegen kreeg het juist heel erg moeilijk dat zij niet mee mocht doen. Dan ben ik maar samen met Pauline de oefeningen even gaan doen (ok niet helemaal volgens de regels, maar ja...) en toen wilde Amelie wel terug meedoen.

En die turnoefeningen vind ze gewoon superfantastich!!!! Dat doet ze dus wel graag. Spelletjes spelen? NEE. Dansjes volgen? NEE. Turnen? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Je zag haar echt opfleuren en ze was niet meer te houden om mee te doen.

Morgen gaat ze dus terug. Ik ga dan niet meer daarblijven, aangezien ze dan toch maar naar mij toe loopt, en Pauline dan graag wil meedoen (mag pas vanaf 3 jaar).
Hopelijk houdt haar humeur het dan toch uit, zodat ze weer kan genieten van de turnoefeningen.

Maar nu weet ze wel een beetje wat het inhoudt, dus hoop ik toch maar dat het haar gaat lukken. (ik overweeg om haar in september te laten starten met kleuterturnen, omdat ze het turnen echt wel graag doet, maar dan ook enkel en alleen het echte turnen...)

1 opmerking:

Anoniem zei

Doen hoor Amelieke ik heb ook altijd geturnd en de passie is nog steeds niet over!

Inge