maandag 3 november 2008

12 weken 3 dagen

Vandaag ben ik exact 12 weken en 3 dagen ver. Hèhe, dat eerste trimester zit er alweer op, en ja het is snel gegaan, heel snel zelfs. Het goede nieuws is dus ook dat de risicoperiode er weer op zit, en we nu toch wel met een geruster hart durven aftellen naar 15 mei.

Vandaag stond de (voor)middag volledig in het teken van Billie. Ik heb namelijk heel wat papierwerk te regelen, voor mijn zwangerschapsverwijdering in orde te brengen, en mocht dus om half 9 deze morgen al in Hasselt zijn, om bij de arbeidsgeneesheer te komen. Dokter kwam om 10 voor 9 binnenwaaien, en om 10 na 9 stond ik terug buiten. Tijd om naar huis te rijden, want om 10 u mochten we voor onze 12weken-echo gaan (joepie!).
Dus ventje en Pauline gaan uithalen, en zo mochten we nog eens gaan beebke kijken. Billietje doet het prima! Al zo'n 6 cm groot. Handjes, voetjes, alles is aanwezig. Ook de nekplooi was ok. Wel een tammeke, deed absoluut geen moeite om wakker te worden, hoeveel moeite de dokter (of ik, ik heb mogen hoesten en draaien...) ook deed. Uiteindelijk -als het dan echt moet- toch eens eventjes met de handjes gezwaaid. Ach ja, 't is eens iets anders als actieve kinnekes he.
Maar alles verloopt dus zoals het moet, en we zijn weer gerustgesteld!

Na de echo mocht ik terugbollen naar Hasselt (ervoor lukt helaas echt niet meer), want dan moest ik nog bij de RVA zijn. Daarna doorgereden naar mijn werk, voor daar de papieren in orde te brengen, en dan nog door naar de ziekenkas.

Gelukkig was 't ventje thuis vandaag, zodat Pauline niet al die dingen mee hoefde te doen.

Ik ga nog wat nagenieten van mijn echooke.

Geen opmerkingen: