vrijdag 14 november 2008

over verbouwen enzo

Al lang niks meer over gehoord, maar jawel, we zijn er nog altijd mee bezig, met die verbouwingen. En niet zo'n klein beetje.
Met het bestellen van de bedden van de meisjes, is er in mijn koppeke plots mijn geduldsheidsvezeltje geknapt, en nu wil ik dus eind dit jaar nog verhuizen. Werner heeft verlof tussen kerst en nieuwjaar, dus dat zou ne schone moment zijn. Het is eigenlijk altijd de planning geweest eind dit jaar te verhuizen, dus waarom daar niet naar streven (Werner schoof die deadline altijd maar stillekes op, maar dat was dan zonder 't vrouwtje gerekend ;)

In principe is het te doen, al zullen we nog even moeten doordoen.

Wat moet er nog gebeuren?
* plintjes invoegen (wordt gedaan)
* douche invoegen (wordt gedaan)
* de chauffages ophangen (doen we zelf)
* in 2 kamers een ondervloer maken en daarop laminaat leggen (doen we zelf)
* de laatste dingskes van de electriciteit (deel wordt gedaan, deel doen we zelf)
* de deuren opschuren, verven en ophangen (doen we zelf)
* de vroegere wasplaats, die nu dus berging wordt, opnieuw verven (doen we zelf)
* er moeten (doeme toch, over het hoofd gezien)nog 2 gaten geboord worden voor verlichting. (doen we zelf)
* de keuken in elkaar steken (dit bezorgt me nu al nachtmerries) (doen we zelf)
* en gordijnen bestellen ;) (doen we zelf)

Dat moet te doen zijn!
Het knutselpakketje, ook wel keuken genaamd, is gisteren geleverd. Hier staan nu dus ongeveer zo'n 8 miljoen (ok het kan zijn dat ik een beetje overdrijf) op ons te wachten om in elkaar te steken. Werner hoopt het op 4 dagen in orde te hebben, maar het pessimistje in mij (ja ik heb vele kantjes) heeft daar toch wel een beetje schrik voor.

Maar als we nu even doordoen, en doorbijten, zou dat in principe (ik hoop het echt!) moeten lukken. Ik heb alvast een schema opgemaakt, waarop ik alle dingen ingepland heb, en als we ons daar -naarmate van het mogelijke- aanhouden, is het te doen. Dat lijstje hangt dus nu te pronken in ons keuken.

Eergisteren is ons frankske ook wel gevallen, dat we de eerste tijd toch wel heel kaal gaan zitten daar beneden. De meeste meubels zijn indertijd, met onze verhuis naar boven, naar de kringloop gestuurd, omdat we er gewoon geen plaats voor hadden. Dus die klein beetje meubels die we nu nog hebben, daar zullen we het mee moeten doen, want ons geld is echt wel op...Ach ja ooit komt dat ook nog wel in orde!
Als we maar kunnen verhuizen...

to be continued...

2 opmerkingen:

Marleen zei

veel, nee, heel veel succes ;-)

ik hoop dat je het jaar kunt afsluiten in je vernieuwde woonst

Sofie zei

sterkte :p