maandag 3 november 2008

herfstvakantie

De herfstvakantie zit er alweer op! En zoals altijd, hadden we die weer lekker volgeboekt, zodat de vakantie voor de meisjes weer een plezier was.

Al begon het vorig weekend al meteen goed. Mama haar kaars was volledig op, maar gelukkig was papa alert genoeg om dit te zien, en zo heb ik gans het weekend in mijn bed gestoken (en het heeft me deugd gedaan). Papa heeft een fijne wandeling gemaakt, hen geïntroduceerd in de kunsten van origami, en op bezoek geweest bij nonkel Raf.

Maandag was het terug aan mama. Voormiddag mochten ze gezellig thuis spelen (lees: ruzie maken), en namiddag zijn we samen met Katrien en dochters naar de kinderboerderij geweest. Dat was supergoed meegevallen. Amber en Amelie hadden allebei hun fietsje bij, en ze vinden het fantastisch om samen rond te fietsen, Pauline verkoos toch nog de buggy, en Sienna bolde achterna met het loopfietsje (om regelmatig overkop te gaan). We hebben de geitjes eten gegeven, een wandeling gemaakt, en dan natuurlijk het obligate bezoekje aan de speeltuin.

Dinsdag was een thuisblijfdagje, omdat je toch ook zo 1 keer per vakantie gewoon moet thuisblijven. Maar we hebben het gezellig gemaakt. Alle gezelschapsspelletjes zijn aan bod gekomen, en namiddag hebben we de klei uitgehaald, ook altijd een voltreffer.

Woensdagnamiddag was het speelgroep, en donderdagvoormiddag zijn we naar pretland geweest. Dolle pret. In de namiddag zijn ze bij oma mogen gaan spelen, omdat ik naar de RVA ging (die dus niet werken in de namiddag blijkbaar, vandaar dat ik maandagvm terug mocht) en op babybezoek. Ik heb een klein schattig meisje van 2 dagen oud een pampertje mogen verversen en een flesje gegeven (en ja ik kon het nog. Al was het de eerste keer dat ik zo'n kleintje de fles gaf, want hier heb ik altijd borstvoeding gegeven)

Vrijdag stond er nog zwemmen op het programma.

Zaterdag hebben we er een extreem luie pyamamdag van gemaakt, en speelde de TV de hoofdrol (oeps, we steken het op het slechte weer).
Zondag mochten we nog op bezoek bij vrienden, en zo zat de vakantie er alweer op.

Amelie was deze morgen trouwens superblij dat ze terug naar het klasje mocht, en Pauline heeft haar zeuren hervat van voor de vakantie, omdat ze nu geen zus in huis had om ruzie mee te maken. (het wordt tijd dat Pauline ook naar het klasje mag, we tellen af: nog 3 maanden!)

Geen opmerkingen: