maandag 27 april 2009

luizen in school

Vorige week kreeg Amelie een briefje mee dat er luizen in school zaten. Amelie had blijkbaar goed geluisterd naar de juf, want ze vertelde ronduit toen we naar huis reden. 'mama, mijn hoofd begint echt al te jeuken, hoor' 'er heeft zich al een mooi nestje gevormd in mijn haartjes' 'er zitten beestjes in mijn haar'. En dit alles werd verteld op een supertrots toontje 'ik ben de eigenaar van luizen'.

Thuis deed ik dus meteen 'luizencontrole', want aan Amelie haar verhaal te horen, had ze toch wel luizen. Want de juf had dat zo tegen haar gezegd. Veel zin had ik er niet in, om luizen gaan weg te werken, want haar haar moeten zo lang worden als Doornroosje, en ze is ondertussen halfweg, maar als ik een knoopje moet ontwarren, is het groot verdriet.

Ik heb gecheckt en gecheckt en gecheckt. Geen luizen te bekennen (oef!). En dan vertelde ik het 'teleurstellende' nieuws maar aan mijn oudste dochter.

'maar ik ga wel nog eens beestjes krijgen, he mama...'

2 opmerkingen:

. zei

lol, nou ik hoop dat ze ze niet krijgt hoor :)

ik heb er ooit es mijn lange haren voor moeten afknippen (na 6 maand waren de beestjes nog niet van plan te verhuizen) en ik heb tranen met tuiten gehuild toen.

inge zei

En kuikens misschien ook he ;o)