donderdag 1 februari 2007

fotosessie

Toen Amelie zo'n maand of 7 oud was, en we gezellig gewinkeld hadden in de GB, stond daar een fotografe. De verleiding was te groot, en bibi stond met Amelie aan te schuiven voor een oh zo vertederend fotosessieke van kleine lieve meid. En Amelie was een natuurtalent die dag. Elke pose nam ze zonder morren aan, toonde haar liefste glimlach en de fotografe moest niet veel moeite doen om enkele prachtige plaatjes vast te leggen. Het was ook echt een fijne bedoening, met een mama die gloeide van trots dat haar dochtertje zo goed meewerkte.

Foto's waren niet verplicht om te kopen, maar toen ik daar enkele weken later naar het resultaat ging kijken, kon ik het echt niet maken om een foto niet mee te nemen. Ze waren echt erg mooi gelukt!

Pauline is nu een klein beetje jonger als Amelie toen die dag, dus leek het me wel de ideale moment om terug zo'n fotosessieke vast te leggen. Voornamelijk van de kleinste meid dan, maar misschien ook enkele met grote zus. Mimi was meegegaan, om Amelie in bedwang te houden als we met een supergezellige sessie fotootjes trekken zouden bezig zijn. Deze keer gingen we dus met voorbedachte rade naar de GB, want we wisten dat er weer foto's werden gemaakt.

We hadden chance, we waren meteen aan de beurt. Ik vul een formuliertje in, en dan mag ik Pauline op haar buikje leggen. De fotografe zet zich klaar om een foto te maken...en daar is het -ondertussen erg beruchte- pruillipje dat komt opzetten. Snel terug bij mama op de schoot. Dan eens in zitstand proberen. Ze zit weer mooi, en weer komt het pruillipje opduiken. Pauline heeft er duidelijk niet zo erg veel zin in.

Dan maar eens proberen samen met grote zus. Amelie vindt het allemaal erg leutig, en bij Pauline kan er -bijna- een glimlachje af. Nog eens een andere pose uitproberen, maar dan is het echt wel goed geweest voor Pauline. We mogen afdruipen.

Aangezien ik nog enkele dingetjes nodig had, gaan we nog even de GB binnen. Pauline haalt haar allercharmantste kantje boven (alleen aan de kassa begint ze even te zeuren, maar de glimlacht haalt telkens de bovenhand), dus moedig als we zijn, gaan we nog eens een poging wagen voor nog wat fotootjes.

Pauline twijfelt tussen pruillip en glimlach, en uiteindelijk vindt ze de gulden middenweg, om dan maar op elke foto haar tong uit te steken...

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, moet ik zeggen Ignoring You .





1 opmerking:

Anoniem zei

Van zo'n stralende dochters kunnen er geen mislukte foto's zijn!

Ik geniet elke keer van je verhalen, Sofie! Echt fijn om te lezen!

'k Ben ook benieuwd hoe je 'school' volgende week gaat meevallen. Zeker komen vertellen hé!