donderdag 23 oktober 2008

brief aan Sinterklaas

Lieve Sinterklaas,

Als ik het goed voorheb, zit jij op dit moment nog steeds in Spanje, of zit je al op je boot, maar ben je nog steeds niet in Belgenland gearriveerd. Dan wil ik je toch wel eens vragen, waarom sommige winkels waar jij -al dan niet vrijwillig- mee samenwerkt, ons bijna verplichten -als je het tot 25 % wilt doen- nu al onze bestelling door te geven. Dit weekend, of erger nog, vorig weekend.

Moet ik nu echt al aan mijn dochters vragen wat zij graag van jou willen krijgen? Beetje vroeg, niet? Voor 11 november mag jij hier trouwens niet binnen (en voor alle duidelijkheid, dan verwelkomen we je met open armen ;)), en toch zou ik nu al moeten weten wat die dametjes graag willen.

Wie weet creƫert Pauline plots over een maand een interesse in 't een of 't ander, en heb ik mijn bestelling al doorgegeven en kan ik die niet meer veranderen.

Nu ja, ik heb in elk geval al eens een poging gewaagd, en dan toch maar met de meisjes de boekjes eens doorbladerd. Amelie is heel consequent, zij vraagt al maanden achter een prinsessenkleedje. In de boekjes duidde ze ook meteen aan welk: dat van Assepoester (een volledig wit kleedje, aaaaaah). Ze hoeft niet anders, enkel een prinsessenkleedje en een prinsessenstokje. Dus dat gaat nog wel makkelijk.

Dan ook eens Pauline gepolst.
Volgend gesprek vond plaats:
M(ama): Wat wil jij graag van Sinterklaas krijgen, Pauline?
P: een koekje!
M: en wil je nog iets anders?
P: chocolade!
M: en wil je ook nog iets om mee te spelen?
P: een sandwiche!
M: nee iets om mee te spelen
P: een sandwiche!

Dus ons voorlopig lijstje bestaat uit een prinsessenkleed voor Amelie en een koek, chocolade en een sandwiche voor Pauline (dat kind denkt echt alleen maar aan eten)

Sinterklaasje, ik zou het toch appreciƫren als de keuzestress pas een maand later opgedrongen werd.

Met vriendelijke groetjes
mama van Amelie en Pauline

Geen opmerkingen: