donderdag 14 februari 2008

knutselen voor Valentijn.

Aan valentijntjesdag doen wij niet echt mee (alhoewel er wel een lief ecardje in mijn inbox zat :)). Maar ik wou toch een ietsiepietsie klein dingske doen, een hartje uit zoutdeeg! Dat nodigde natuurlijk uit tot heel wat knutselpret samen met de meisjes. Ze vonden het heel erg leuk. Pauline heeft zich lang geamuseerd met kleine stukjes deeg in een vormpje te steken, en Amelie lukte het al redelijk om een vormpje uit te duwen. Van een hartje is niet veel terecht gekomen, en ben ik maar aan een poging begonnen voor de namen van de meisjes te maken en nog enkele andere figuurtjes.

Toen opende Amelie haar pizzeria en begon ze pizza te kneden, en te snijden en terug om te roeren. Pauline had het toen wel gehad met het zoutdeeg, en profiteerde van Amelie haar ijverigheid om in grote zus haar bed te kruipen met een boekje.

En ik...ik kon rustig koken. Een lezende meid en een meid druk bezig in haar pizzeria. Zalig! Voor herhaling vatbaar dus!!






Op de laatste foto zie je het resultaat. En als je heel hard kijkt, vind je ook het hartje terug :D

1 opmerking:

Katja (@Yane) zei

Mooi gedaan, Pauline en Amelie!
Dat zoutdeeg was hier ook een groot succes!