dinsdag 24 februari 2009

28 weken en 4 dagen

We stevenen af op de 30 weken. Het gaat snel, ongelofelijk snel, eigenlijk zelfs een beetje te snel. Ik kan echt niet geloven dat ik alweer zo ver ben.

Hier verloopt alles nog steeds prima. Buikje zet goed uit (poep doet helaas mee...), maar hij is nog niet té dik dat hij echt in de weg zit (al durf ik er al eens op te morsen :p)
Ons klein ventje laat zich zeer regelmatig voelen, maar stampt zeker niet te hard. De stampjes blijven dus puur genieten. Als hij meewil, kan je het buikje al goed zien dansen, en ik blijf het een fascinerend iets vinden.

Wel blijf ik sukkelen met een verstopte neus, maar het is gelukkig al veel beter als enkele weken geleden. Ook ben ik 's avonds toch altijd wel moe. Maar met 2 bezige bijtjes in huis, is dat eigenlijk ook niet zo heel moeilijk ;-).

Op gebied van namen blijven Werner en ik hopeloos :-D. Maar we hebben vandaag een definitief lijstje opgesteld, en zijn er in geslaagd om maar liefst 19 namen daarop te krijgen. Nu dus de grote opdracht om daar eentje uit te kiezen, die we allebei mooi vinden (ja er staan namen op die ik eigenlijk niet zo mooi vind, maar die mijn ventje blijkbaar nog niet wil schrappen *fronst de wenkbrauwen*)
Maar we gaan nu dus regelmatig ons lijstje bekijken (zo deden we dat bij Pauline ook) en uiteindelijk zullen we er wel weer uitkomen.

Het ontwerp van het geboortekaartje is klaar, in onze gedachten dan toch ;-). Probleem is dat de naam eigenlijk toch wel gekend moet zijn, vooraleer we ons ontwerp verder kunnen uitwerken...Het zal gebeuren met photoshop. Omdat ik toch nog maar in de beginselen der photoshop zit, hebben we hier alvast een hulplijn voor ingeroepen en Nadia zal ons geboortekaartje verder uitwerken (als ze de naam weet tenminste). Ja, zij zal dus de naam op voorhand weten, maar ge hoeft daar niet beginnen te zeuren. Haar lippen zijn verzegeld!

Voor de suikerboontjes zijn we ook alweer een stapje verder. Alé laat ons zeggen, mijn mama is met een ideetje afgekomen. Ik had iets anders in gedachten, maar blijkbaar had zij al een voorraadje van spulletjes ingeslagen (de schat :-)) en gaan we verder met haar ideetje, wat toch ook wel heel erg leuk is.

Ik heb me ook al eens beziggehouden met alle kleertjes die voor de meisjes te klein zijn, te herbekijken, en hetgeen dat voor een jongen kan er uit te halen. Naast 3 miljoen bodykes en nen hele hoop pyama's blijven er nog een paar spulletjes over. Maar een nieuwe uitzet zal toch nog nodig zijn :-).
Ik ben trouwens net niet weggesmolten bij het bekijken van die allereerste kleertjes. Ongelofelijk toch weer, dat onze meisjes ooit zo klein zijn geweest en dat we binnenkort weer zo'n prutske in huis hebben.

Volgende stap is de babykamer, maar daar moet de vloer nog eerst even bewerkt worden, al zou dat dit weekend in principe in orde moeten zijn. Dan kan ik begin volgende week eerst de nieuwe kasten van de meisjes vullen, en daarna begin ik aan broertjes kamer. Joepie!

Alles prima dus met het bolle buikje en zijn bewoner!

Geen opmerkingen: