zondag 1 februari 2009

eerste schooldag en griep

Griep. Er hangt al een tijdje een epidemie in de lucht. Dus ik was er wel een beetje op voorbereid. En deze morgen is die stoute griep dus het huis binnengevallen. Amelie is het slachtoffer van dienst. Koorts en de hele voormiddag in de zetel gelegen. Namiddag een lange dut gedaan en daarna verder in de zetel gelegen, met bijna 40° koorts. Goed ziek dus...

Het is de eerste keer dit schooljaar dat ze ziek is, dus ze heeft het nog lang volgehouden. Alleen is de timing nu wel erg slecht.

Morgen start kleine zus Pauline namelijk haar schoolcarrière. En Amelie, die keek daar heel hard mee naar uit. Want zij zou er tijdens de speeltijd toch wel zijn voor haar kleine zusje. Voor mij was dat eigenlijk ook wel een geruststelling, want ik weet nog dat Amelie die eerste weken de speeltijd toch wel eng vond. En Pauline is dan al zo'n kleintje, die lopen ze gewoon omver.

Dus Pauline doet haar eerste schooldagje alleen. We draaien de rollen om. Pauline naar school en Amelie blijft thuis. Ik heb het haar wat uitgelegd en ze ziet het toch volledig zitten! Ze is heel enthousiast. Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen! Haar boekentasje staat al klaar!

Geen opmerkingen: