vrijdag 20 februari 2009

carnaval in 't klasje

Vandaag mochten mijn dames verkleed naar het klasje. Amelie is hier al heel de week voor aan het aftellen. Elke morgen dezelfde vraag: 'mag ik vandaag als Assepoester gaan? Is het al vrijdag? Hoeveel nachtjes slapen nog voor ik mijn verkleedkleren aan mag?)
Nu ja, tijd gaat gelukkig voorbij en vandaag mocht ze dan echt, echt, echt haar prinsessenkleed aan!

Pauline was er niet zo mee bezig, go with the flow, weet je wel, en haar liet ik gisteren dan maar kiezen als wie of wat ze zich wilde verkleden. Na heel de verkleeddoos overhoop gehaald te hebben, koos ze voor Mega Mindy.

Omdat ik 's morgens nu eenmaal graag voorbereid aan het ochtendmoment begin (anders is da nie goe voor mijne tikker) had ik dus mooi alle verkleedkleertjes meegenomen naar de badkamer, en lagen die daar braaf te wachten om deze morgen aangedaan te worden.

Maar Pauline besliste deze morgen dan toch maar dat ze zich helemaal niet wou verkleden, maar gewone kleren wou aandoen (wat dus niet klaarlag...). Ok, mama heeft geen zin in een strijd voor een Mega Mindy-pak, dus gewone kleertjes aan. Tijdens het eten begint ze te twijfelen. Amelie, al piekfijn uitgedost als Assepoester, gooit terug heel de verkleeddoos omver, en laat een prinsessenkleedje zien aan Pauline. Ja, ze gaat dus als prinses.

Omdat Pauline (echt waar!) het allertraagste kind op de wereld is, begint de tijdsnood zich op te dringen. Natuurlijk smaken de boterhammen vandaag extra goed, en duurt het weer lekker lang vooraleer die opgeknabbeld zijn.

En meewerken voor dat prinsessenkleed aan te doen? 1 slof op 5 minuten uitgedaan, flink hoor. Dan nog eventjes demonstreren hoe een kikker springt en hoe een baby kruipt. Ok, mama heeft 's morgens nu toch wel wat minder geduld als anders (zeker omdat het al tijd was om te vertrekken), dus Pauline de zetel ingezwierd, en met heel veel medewerking van de prinses haarzelve (NOT) aangekleed.

Om een lang verhaal kort te maken (alhoewel, dat is al weer te laat, zeker?) We waren dus iets later als anders op weg, en dat betekent, geen plaats meer op de parking, en wachten tot er een plaatsje vrijkomt. Nu ja mijne tikker ging maar zo'n 100 keer sneller per minuut, maar we waren nog net (of net niet...)op tijd in 't klasje!

En ja hoor, ik heb 2 prachtige prinsessen afgeleverd. Hoeft niemand te weten wat daar aan vooraf gegaan is (ook al weer te laat...). Bij Pauline heb ik voor alle zekerheid toch ook maar haar gewone kleertjes in het boekentasje gestoken. Maar die kuren, die zijn voor de juf!

1 opmerking:

. zei

haha :) nu, ik heb ook treuzelaars hoor. En bijlange niet veel geduld. Ik haal ze vroeg genoeg uit bed, een kookwekker bij het eten (en dan ruim ik op-staat trouwens op 25 minuten, maar nog slagen ze er soms in niks gegeten te hebben, maar dat is dan pech)

en aankleden, dat gaat hier beter als ze nèt uit bed komen. Zijn ze nog soms en meer meewerkend (of toch niet tegenwerkend..)