zondag 15 februari 2009

zieke juffen

Mijn 'juf' van de cursus photoshop was ziek deze week. Ik werd zelfs mooi op voorhand telefonisch verwittigd dat er geen les was, zodat ik niet voor niks naar de les moest vertrekken. Goh ik kan daar wel mee leven, een avondje extra in de zetel hangen :-).

Amelie haar juf was deze week ook ziek. Heel de week. Amelie heeft natuurlijk liever haar eigen juf, maar het klasgebeuren gaat voor haar gewoon verder, met of zonder eigen juf.

Maar nu was donderdag Pauline haar juf ook ziek! En voor zo'n kleintje dat nog geen volledige week er op heeft zitten, is dat dus wel heel moeilijk te begrijpen. Zeker als die ochtend een totale soep is. We stonden daar allemaal te wachten, toen een andere juf zei dat juf Cindy niet kwam, en dat we allemaal mee haar klas in moesten. Om dan na 2 minuten toch terug naar hun eigen klas te moeten gaan, waar een andere juf, samen met haar 25 kleuters (!), het wel even zou opvangen tot er een vervangjuf zou komen.
Ik zou er zelf overstuur van worden, wat moet dat dan zijn voor zo'n kleintje die het schoolgebeuren nog niet zo gewend is (al deed ze het heel flink).
Ze heeft nog flink naar mama gewuifd, maar is nadien blijkbaar hard beginnen wenen :-(.
Vrijdagmorgen was het grote verdriet er dus ook al meteen. Jasje uitdoen ging nog flink, maar toen zette ze het op een luid huilen. 'ik ga terug met mama mee', 'ik wil niet naar binnen'...En daar kan mijn zwanger moederhartje niet goed tegen. :-(

Uiteindelijk heeft ze zich wel herpakt, maar we hopen toch dat morgen de vaste juf terug is. Maar als ze die hardnekkige griep heeft...

3 opmerkingen:

Marleen zei

hier was de juf van sam ook ziek vorige week...

. zei

zieke juffen, zwangere juffen... we hebben er ook al ons portie van gehad. Ik hoop net als jij dat er heel snel terug regelmaat in 't klasje komt.

fozke zei

Bij Amelie was de juf nog steeds ziek, nu was de juf van Pauline gelukkig wel terug! Ze weende wel deze morgen, maar hopelijk herpakt ze zich nu snel als haar eigen juf terug is.