woensdag 11 februari 2009

Lekker langzaam

Als Amelie de klas uitkomt, en mama braaf aan de schoolpoort staat te wachten, komt Amelie altijd als laatste aangeslenterd van haar klas. Als alle kindjes al ijverig naar de mama (of papa of grootouder of ...) toelopen, is Amelie nog steeds aan het slenteren. Al moet ik zeggen dat het tegenwoordig wel al gebeterd is.

Pauline is slentermie eerste klas (ook smoddermie eerste klas, maar dat is dan weer een heel ander verhaal.) Alles gaat op haar eigen traaaaaaaage tempootje. Ok, ze zal zich in haar leven misschien nog genoeg moeten haasten, laat ze het maar op haar eigen tempo doen, maar je moet er toch vreselijk veel geduld voor hebben. Als ze dan ook nog eens alles zelf wilt doen, duurt het nog veeeeel langer.

Dus ik had het eigenlijk al op voorhand moeten weten. Waar Amelie 2 meter achter de andere kindjes aangeslenterd komt, komt Pauline 10 meter achter de andere kindjes aangeslenterd. Op haar gemakske. Onderweg nog eens eventjes om draaien om de klaslokalen (of weet ik veel wat) nog eens uitgebreid te bewonderen, om dan rustig verder te stappen richting mama.

Of hoe mama met haar vingers staat te draaien aan de schoolpoort. Al maakt die glimlach die op haar gezicht tevoorschijn komt als ze me dan toch in 't oog krijgt, alles ook meteen weer goed! (Ok heel eerlijk? Ik vind het goddelijk om die 2 van mij daar aangeslenterd te zien komen.)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hebben ze dat van de mama of de papa?

fozke zei

de papa, heel zeker de papa :D

Anoniem zei

Dat dacht ik al;).