maandag 9 juni 2008

vaderdag

Gisteren was het vaderdag! De gezinsbond organiseert dan jaarlijks een vaderdagontbijt om de papa's in de bloemetjes te zetten. Voor de man van een bestuurslid betekent dat dus wel dat die niet tot de middag in zijn bed kan blijven liggen, integendeel, de mama was al vroeg weg en Werner mocht de kindjes alleen klaar maken.

De kindjes waren om 9 u nog muisstil en zalig in dromenland. Mama was toen al actief aan het helpen en de papa wist dat hij ze er eens stillekes moest gaan uitjagen, wilde hij nog op tijd op het ontbijt geraken. Zo typisch, anders zullen ze nooit zo lang slapen, en nu, nu ze ergens heen moesten, beginnen ze aan een lange schoonheidsslaap.

Rond 10 u kwam Werner helemaal gestresst aan op het vaderdagontbijt. Haha, de kindjes klaarmaken is een hele karwei he sjoepie. Dan moesten ze nog niet eens gegeten hebben, of naar school gebracht worden.

De grootste drukte was ondertussen voorbij op het vaderdagontbijt en zo kon ik gezellig samen met mijn gezinnetje mee ontbijten. Na het eten zijn mijn schatjes dan terug naar huis vertrokken, en heb ik nog even helpen opruimen.

Toen ik rond de middag thuiskwam, was Werner helemaal overwerkt :D (sorry ik kan het niet laten er stiekem mee te lachen). Toen heb ik Amelie haar cadeautje laten afgeven, een mooie zelfgemaakte verjaardagskalender! Amelie heeft ook heel mooi haar gedichtje uitgebeeld! En van het moment dat ze in hun bed lagen, is Werner ook de zetel in geploft. Ik ben dan maar solidair met hem geweest, en heb me ook neergelegd.

Pauline besloot een niet al te lang dutje te doen, en zo was de rust redelijk snel terug voorbij. En dan zijn we nog een gezellig fietstochtje gaan maken.

Om 18 u stond de babysit voor de deur, en daar wist Werner niks van (hij lag weer plat in de zetel). Aangezien de papa al zo hard had moeten werken op zijne vaderdag, had hij nu wel een etentje samen met het vrouwtje verdiend! We zijn gezellig gaan eten, en daarna nog snel ene gaan drinken bij vrienden. En zo zat vaderdag er op.

Je bent toch een hele lieve papa voor onze kindjes, hoor, sjatsie. Smak!

Geen opmerkingen: