maandag 2 juni 2008

schoolfeest

Zaterdag was het zover, Amelie haar eerste optreden! Het was dus schoolfeest. Amelie heeft de hele week ambetant gelopen, was het nu van zenuwen voor haar optreden of iets anders, ik weet het niet (ik weet alleen dat ik er grijze haren van kreeg ;)) maar zaterdag was het dus voor haar de grote dag!

Het thema was -hoe kan het ook anders- olympische spelen. De kleinsten mochten de openingsceremonie doen, en op het einde ook de spelen afsluiten. Aan de hand van een 12-jarige paradeerden die kleine bengels over het pleintje. En ik stond nèt niet te snotteren, lol.

Amelie liep heel parmantig mee, en zwaaide met haar vlagje. Als ze bij ons voorbijstapte, moest ze een gek gezicht trekken, wat stonden wij daar nu toch idioot en dolenthousiast naar haar te wuiven? :D Na de opening moesten ze dan op een bankje naast het plein gaan zitten, en daar de rest van het schoolfeest uitzitten. Ik wist niet of Amelie dit echt leuk ging vinden, maar ze is braaf blijven zitten en blijven kijken naar de andere kinderen. Het hoogtepunt voor haar was het moment dat ze van de juffrouw een snoepje kreeg ;).

Daarna mocht ze dan 'de spelen' nog afsluiten. Nog een gekker gezicht als ze bij ons voorbijliep. En toen was het afgelopen! Onze dochter had haar allereerste schoolfeest erop zitten. En trots dat we waren, hihi!

Dan mochten we dochterlief gaan afhalen en zijn we nog even doorgetrokken naar de Vlaamse kermis op de speelplaats. De meisjes hebben zich supergeamuseerd, maar op het einde werden ze echt wel moe. Tijd om naar huis te gaan dus!

En ik moet zeggen, dat haar gedrag vandaag en gisteren echt terug iets beter was, dus wie weet had ze echt wel podiumstress! Ze deed het nochtans voorbeeldig!

(Werner had het gefilmd, maar nu blijft dit filmpje mislukt te zijn! We hebben dus niks niks niks van haar eerste optreden. Hopelijk verschijnen er binnenkort enkele foto's waar zij ook opstaat op de site van de school, maar dat is nog even afwachten...Ik ben er nie goe van eigenlijk :()

Geen opmerkingen: