zaterdag 21 juni 2008

zomervakantie

Het schooljaar zit er bijna op...En ons Amelieke gaat zo graag naar 't school. Ze is helemaal losgekomen, en nu zit het er bijna op. Nog een weekje en dan is ze 2 maanden thuis. Ondertussen helemaal gewend aan het schoolritme. Gaat ze zich niet ontzettend vervelen zo 2 maanden thuis. Natuurlijk ga ik heel wat uitstapjes doen met de meisjes (en ik overweeg nog een weekje weg te gaan om nog eens uit de verbouwingen te vluchten), maar toch.

Dus heb ik voor mijn flinke kleuter een oplossing gezocht. Zo zal ze 1,5 dag per week naar de buitenschoolse opvang gaan, de petteflet. We zijn er maandag geweest, alle kindjes waren buiten aan het spelen. Amelie en Pauline keken niet meer om naar mama, en gingen fijn mee buiten spelen. Dat gaf me wel een goed gevoel.

Ons Pauline was nog het supersociaalst. Ze liep daar al hand in hand met een ander meisje en heeft zelfs een kaartspel gespeeld met 5 andere kindjes :D. (Amelie is altijd wat meer op zichzelf in het begin). Wat jammer dat Pauline dit jaar nog niet mee mag gaan...Volgend jaar kunnen de zusjes fijn samen gaan!

Maar tijdens de zomermaanden zal ze daar dus af en toe eens gaan spelen. Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden, want daar doe ik het tenslotte voor. Ik heb daar een rondleiding gekregen en ik vond het daar toch zeker de moeite. Ik denk dus wel dat ze het leuk gaat vinden.

Ik heb haar daarnaast ook nog ingeschreven voor een turnkamp voor kleuters. Dat is gedurende 1 week in augustus elke voormiddag een uurtje. Amelie is gek van turnen, dus ik hoop dat ze dat ook leuk gaat vinden. En ik denk haar in september ook te laten starten met kleuterturnen, kunnen we alvast eens kijken hoe het haar meevalt he.

En zo hoop ik haar een fijne zomervakantie te kunnen aanbieden. Maar natuurlijk zet mama in de zomer haar huishouden nog iets meer aan kant om extra leuke dingen met de meisjes te doen!

2 opmerkingen:

inge zei

Joepie! Ze gaat dan veel met Franneke kunnen spelen ;o).

De familie B-P zei

Je vindt het waarschijnlijk super erg om het huishouden wat aan de kant te zetten ;-) Ik zou dat toch heel erg vinden, hahahahahaha ;-)