maandag 16 maart 2009

een uitstapje want de zon gaat schijnen.

Ze beloven zaterdag stralend lenteweer. En blijkbaar ben ik nog steeds zo naïef om dat te geloven! 's Morgens zag het er inderdaad veelbelovend uit, en dus beloofde ik de meisjes dat we namiddag naar Bovy zouden gaan: naar de geitjes kijken, kaboutertjes bekijken en op de speeltuin natuurlijk!

Tegen de namiddag zag het er helemaal niet zo denderend meer uit, maar beloofd is beloofd, en we vertrokken richting Bovy. Ze zijn heel heel flink geweest, en hebben echt goed meegewandeld of gefietst. De diertjes uitgebreid gedag gezegd, en alle kaboutertjes bekeken in het kabouterbos.

Dan nog een heel eind teruggewandeld (ik vraag me trouwens af of echt alle ganzen zo bedreigend en agressief overkomen, of trekken wij dat aan?), en ondertussen waren de petieterige drupjes veranderd in regen, regen, regen.

Slimme ik had de speeltuin als laatste willen bewaren, maar tegen dan was het dus echt zo hard aan het regenen dat we toch maar richting huis moesten. 2 heel teleurgestelde dames, maar met de belofte voor een warme chocomelk én de belofte dat zodra het nog eens mooi weer was, we zeker nog eens kwamen spelen, kon ik ze gelukkig nog net paaien.

We waren net geen verzopen waterkiekens. Wat een lentedag he! (lang leve België?)

Geen opmerkingen: