woensdag 7 mei 2008

die oortjes

Amelie is terug ziek. Pas op, ze is 3 weken ofzo gezond geweest, dus een record sinds ze naar school gaat.

Gisteren merkte ik het al toen ik ze van school ging halen. Zij fietst dan zelf naar huis. Gisteren ging dat heel moeilijk, ze was gewoon erg moe. Ook thuis enorm zeurderig. Toen ze in slaap viel op haar potje, was het wel heel duidelijk dat ze erg moe was.

Het was toen 17 u, ik heb haar opgefrist, en in bed gestoken. Ze had ook lichte koorts. Ze is niet meer terug wakker geworden en heeft gewoon doorgeslapen tot deze morgen 8 u. Om 6 u was ze wel even wakker geworden omdat ze dorst had, maar ook daarna sliep ze onmiddellijk door.

Deze morgen had ze, na zo lang slapen, nog steeds 38,7°. Omdat ik deze week toch bij de dokter moest passeren, maar meteen gebeld of we mochten langskomen. (Amelie heeft al een hele tijd vocht in haar oortjes, en nu had ze 4 weken aan een stuk aerius moeten nemen, en dat moest ik deze week terug laten nakijken)

Verdict: oren allebei terug ontstoken. Ze heeft in maart een antibioticakuur genomen hiervoor, en dat had niet geholpen. Nu 4 weken een siroopje en nog niet weg. Sinds januari heeft ze al vocht in haar oortjes en we krijgen het niet weggewerkt.

De dokter wist het dus ook niet meer en heeft ons nu doorverwezen naar de oorarts. Dat worden buisjes, vrees ik. Deze avond gaan we al langs!!

Geen opmerkingen: