zondag 11 mei 2008

ijsjes en springkasteel

Vrijdag, toen ik Amelieke was gaan halen van t school, had ik absoluut geen zin om naar huis te keren. De verbouwingen hingen mij al de hele week de keel uit, en met zo'n warm weer had ik al zeker geen zin om in ons mini-appartement binnen te gaan zitten.

Gelukkig kreeg ik al gauw een geniaal idee. Niet zoveel verder heb je een klein ijszaakje, mét srpingkasteel. Meer hebben die meisjes van mij toch niet nodig, he. Dus fietske bolde al gauw die richting uit en de meisjes sprongen meteen het springkasteel op (er was niet veel volk, en ze hadden het springkasteel meestal voor hen alleen).

Als 2 eendjes volgden ze moedereend als deze de ijsjes ging bestellen en nog voorbeeldiger aten ze die op (alhoewel het een plakkerig ijsje was dat niet zo makkelijk te eten was. Om daarna zo snel mogelijk weer richting springkasteel te spurten.

En mama, die zat daar rustig op het terras te genieten (op enkele interventies na ;))

Zaaaaaaaaaaaaaaalig!

2 opmerkingen:

inge zei

Hebben jullie de schapenijsjes van boer Willy al ontdekt? Hier een straatje verder?

Geen springkasteel, maar wel schaapjes en lammetjes om te bewonderen ;o)

fozke zei

Bij ons is 't geitenijs :D
Ik ken het wel, wat jij zegt, maar we zijn er nog nooit geweest. We zullen er eens proberen te passeren deze zomer ;)