donderdag 1 mei 2008

shoppen!

Weer met een weekje vertraging :o

Mijn meisjes hadden dringend zomerschoenen én zomerjasjes nodig. Zodoende zijn wij vorige week donderdag naar Hasselt getrokken. Amelie om 10 na 3 gaan uithalen van 't school en dan zijn we doorgereden. Mimi was er ook bij, een helpend handje is altijd welkom ;).

De dubbele buggy had ik ook meegenomen, want ik wist al dat ik anders minstens een uur of 3 nodig zou hebben vooraleer we de Demerstraat door zouden geraken. Ik wilde gaan snuffelen bij Torfs in de tweetorenwijk, en dat is toch al weer een stukje wandelen.

Zonder problemen aangekomen in ons schoenenwinkeltje.Schoentjes laten meten lieten ze als 2 brave engeltjes doen. Amelie had daarna echter al heel snel door dat daar enorm veel plezier te beleven valt. Door de rijen heen crossen, en als het mogelijk was zoveel mogelijk sjakossen meesleuren en door de hele winkel heen op een andere plaats zetten. Schoenen kiezen? Daar had ze even geen tijd voor. Haar dan toch even op de schoenen kunnen wijzen, en haar oog viel natuurlijk op die kitscherige schoentjes met enorm veel pareltjes dat bij haar welgeteld 2 uur zou overleven. Mama dus op zoek naar een iets praktischer modelleke en zo was de keuze al bij al toch snel gemaakt. En dan was het weer hoogdringend tijd om door de winkel beginnen te crossen. 1 verkoopster lachte ondertussen al een beetje groen, de andere verkoopsters vonden het dan wel grappig om te zien.

Pauline bleef eerst nog even rustig ter plaatse en haar oog viel al gauw op het duurste modelletje allertijden. Nu niet dat ik het haar niet gun, maar mama ging toch even verder piepen naar een even mooi modelleke voor enkele eurootjes minder. Ondertussen had ze het grote plezier van grote zus ook in het oog gekregen en begon ze ook de winkel te verkennen. Haar tempo is gelukkig nog een beetje trager als Amelie, en haar kreeg ik sneller bij hare kraag gepakt.

Soit, om een lang verhaal kort te maken, na een uur kwamen we eindelijk buiten met voor elk kind een paar zomerschoentjes (en die van Amelie zijn na een week al terug versleten, lol)

Daarna kon de zoektocht naar zomerjasjes beginnen. In de eerste winkel was er niks fatsoenlijk in hun maten, maar Amelie haar oog was wel gevallen op een tasje dat ze persé wilde hebben. Niks van, zei de mama, en zo vertrokken we met een brullende Amelie de winkel uit.
Tweede plan. Mimi mocht de kindjes buiten entertainen en ik ging eerst alleen piepen in de winkels achter jasjes. Tweede winkel: geen jasjes naar mijn goesting. Derde winkel: veel jasjes naar mijn goesting. De juiste maatjes uitgezocht en al klaargehanden en dan mocht de bende de winkel binnenkomen ;). Amelie had haar keuze al snel gemaakt, en ze stond er beeldig bij. Ook bij Pauline zag ik meteen welk jasje haar het beste stond.
Amelie is er dan toch nog in geslaagd om een prinsessendiadeem af te troggelen en zo vertrokken we tevreden terug richting auto.

Ondertussen was het al iets later als verwacht, en zijn we nog een snelle hap gaan eten en toen was het dringend tijd om naar huis te gaan. Mimi kon geen woord meer zeggen in de auto :D. Was het dan zo vermoeiend geweest? :D

De prinsessendiadeem heeft trouwens de eer gehad om 24 uur te overleven. Toen heeft Amelie die in een woedebui op de grond gesmeten en er op getrapt. Helaas voor haar, maar toen was die in 3 delen, en dat was dus meteen het einde van de diadeem. Ze heeft hem gelukkig wel 1 dagje in school kunnen aandoen ;)

Geen opmerkingen: