woensdag 7 mei 2008

galerijfeesten

Zondag was ik met de gezinsbond gaan helpen op de galerijfeesten in Beringen. Een multicultureel feest met oog op integratie. Ik had Amelie al meegenomen, omdat er ook kinderanimatie voorzien was. Werner ging nakomen met Pauline, als zij haar dutje gedaan had.

Ik mocht aan de grabbeldoos staan. Makkelijk jobke, leek me. In het begin was er niet zoveel volk, dus kon ik Amelie nog wat bezighouden. Ze is snoepsatés gaan maken, en heeft een mooi kettingske gemaakt en wat op het springkasteel gesprongen.

Maar toen werd het drukker, en drukker, en nog drukker. En grabbelen, dat doen de kindjes graag. Maar heel wat kinderen waren enorm inhalerig, en duwden gewoon andere kinderen opzij om aan de beurt te mogen komen. En hoeveel kinderen probeerden om meerdere keren terug te komen, dat was eigenlijk te erg voor woorden (elk kind mocht 1 keer komen grabbelen) De zotste excuses werden gebruikt, 'mijn broertje durft da zelf nie', 'ik had maar een latje', 'ik ben nog nie geweest' (jammer dat ik gezichten onthoud) Dus toen had ik mijn handen wel vol, en Amelie stond er ondertussen een beetje verloren bij.

Gelukkig was Werner gearriveerd, en kon die wat met de kindjes gaan rondlopen. Ik moest ondertussen strenge schooljuf spelen, en heb ze allemaal in een rij gezet, en moesten ze maar braafjes hun beurt afwachten. Stond ik daar ook nog eens in een hoekje waar het waaide, terwijl het zo'n mooi weer was.

Ach ja, om 17 u nam iemand anders mijn shift open en hebben we toch nog wat genoten van de feesten. En van een ijsje natuurlijk!

Al vond ik het toch wel teleurstellend dat heel wat kinderen toch wel ondankbaar waren, moet ik zeggen.

Ik was s avonds stikkapot ;).

1 opmerking:

inge zei

Awel, ik heb op punt gestaan om ook langs te komen, maar ik had al een vermoeden dat het pokkedruk zou zijn... En ik hou niet van druktes...