dinsdag 1 januari 2008

de kerstmomenten

Kerstmis, het gaat niet zomaar aan je voorgbij. En ook dit jaar hadden we weer heel wat op het programma staan. Alé laat ons eerlijk zijn, we hebben ons nog eens gedragen als feestbeesten, en dat we daar te oud voor geworden zijn *kuch kuch* (of zou het door het feit komen dat uitslapen geschrapt is in onze woordenboek?) hebben we moeten ondervinden.

Zoals de traditie het wil, gaan we op kerstdag 's avonds altijd naar de Kaas- en (z)wijnavond in club 9. Voor mij was het de eerste keer sinds 2003 dat ik nog eens mee wijn mocht drinken (zwanger - BV - zwanger - BV) dus daar moest toch een flesje wijn op gekraakt worden. Dit heb ik iets te letterlijk genomen, en heb ik een ganse fles wijn alleen soldaat gemaakt. De liedjes van Mega Mindy en kabouter Plop passeerden de revue en naar het schijnt had ik nogal veel lawaai. Tja kan ik er aan doen dat ik de enige was die witte wijn dronk en daar alleen met die fles opgescheept zat ;).

Awel 's anderendaags wel wat moe natuurlijk en een iets gevoeliger maagje, maar het viel nog wel mee. Gelukkig maar, want 's avonds mochten we gaan kerstfeesten bij mimi en bompi. En dat was ook weer heel gezellig geweest. Eerst mochten de kindjes hun pakjes opendoen. Pret verzekerd. Amelie werd wel heel ongeduldig als Pauline op een wel heel erg rustig tempo haar pakjes opendeed, maar ze heeft het overleefd! Daarna gezellig tafelen, en dan konden de kids bed in ( we bleven daar slapen, zodat we niet meteen om 20 u naar huis moesten)
En dan was het pakjestijd voor de 'grote mensen' (joepieeeeeeeeeee!!!!!!!!!). Onderweg even Amelie in een ander bed moeten gaan leggen, ze lagen namelijk op dezelfde kamer en Amelie was dan maar gewoon bij Pauline in bed gekropen...en als wij gingen slapen, haar dan terug in haar bed gelegd.
Na een kerststronkje was het voor ons ook tijd om het bedje in te kruipen.






En dat was nog niet het einde. De dag daarna, we zitten ondertussen op de 27e, mocht ik voormiddag nog naar een vergadering van de gezinsbond, en namiddag was het dan weer een kerstfeestje, ditmaal bij mijn petekindje.

Die avond was het weer afspraak in club 9, voor de top 100. Ik wou daar persé nog eens naartoe gaan, maar eigenlijk begon ik toch behoorlijk moe te worden. Maar op een gegeven moment, werden mijn batterijtjes plots op de 1 of andere manier weer opgeladen, en toen moest ik het einde van de top toch wel halen. Helaas was die pas om 3 u....Na liedjes als 'purple rain' en 'nothing else matters' meegekweeld te hebben (Heeft u ons dan niet gehoord? :o) was de nummer 1 daar en dan was het dringend tijd om naar huis te gaan.

's Anderendaags hebben we dan voor de allereerste keer in het jonge leventje van onze meisjes owv de reden 'moe' naar de schoonouders gebeld, zodat wij nog een beetje in bed konden blijven liggen...

Jaja we moesten nog eens hevig op stap gaan. We zullen het geweten hebben...

Geen opmerkingen: