woensdag 16 januari 2008

flexibele kleuter

Van een kleuter wordt toch heel wat flexibiliteit verwacht. Eerst was er dus de overgang naar het kikkerklasje met nieuwe juf. Maandag was de juf ziek, dus viel er een andere juf in. En dinsdag stond er een interimaris klaar, want de juf bleef nog 2 weken afwezig. Dus heel wat juffen op korte tijd.

En ons Amelie doet dat prima. Ik had echt verwacht dat ze daar veel meer moeite mee ging hebben, maar ze doet het echt goed! Ik ben best wel trots op haar! Ze gaat op dit moment ook heel erg graag naar school, dus dat is toch wel een fijn gevoel.

Vorige week vrijdag was ze dan in de namiddag ook terug naar school gegaan (normaal ging ze donderdag gaan, maar toen had de juf gezegd dat ze wat diarree had, dus had ik ze maar thuisgehouden. Thuis was daar echter niks aan te merken, dus vrijdag maar terug naar school laten gaan. ) Ze was heel blij dat ze nog eens naar juf Cindy mocht gaan.

Eénmaal thuis kreeg ik echter te maken met een onuitstaanbare (sorry voor het woord, maar zo was het wel) Amelie. Het was nu natuurlijk wel al het einde van de week, dus ze zal wel moe geweest zijn. Maar niks was goed voor madam. Elke reden die ze kon aanhalen om te zeuren, gebruikte ze dan ook.

Werner ging net laat thuis zijn, en ik moest nog naar de spelotheek, want ik was al een week te laat. En het was weer een avontuur met beide dames. Maar soit, we hebben het weer overleefd, en de spelotheek stond nog overeind ;).

Eénmaal thuis is de crisis dan echt begonnen. Pauline was tegen dan ook moe, dus had ik 2 zeurmiekes aan mijn hoofd. Hoe graag ik ze ook zie, ik was toch erg blij dat ze toen in bed lagen.

In het weekend heeft ze dan wat kunnen bijrusten en maandag is ze weer in de namiddag teruggegaan naar school. En ik moet zeggen dat het nadien toch wat aangenamer is verlopen als vrijdag.

Morgen mag ze weer een gans dagje gaan. Dinsdag en vandaag heb ik ze een namiddagdutje laten doen.

Geen opmerkingen: