dinsdag 1 januari 2008

gelukkig nieuwjaar!

Het is weer zover, een nieuw jaar is aangebroken. 2008...de tijd gaat toch echt wel vooruit.

2007 hebben we dus weer uitgewuifd en zien we nooit meer terug. De ideale dag toch om terug te blikken op het voorbije jaar.

* de verjaardagen van onze meisjes. Pauline mocht haar eerste kaarsje uitblazen, Amelie had er al 2 op haar taart staan.
* het accident van Amelie. Amelie die met haar voorhoofd tegen de chauffage smakt, en zo op spoed belandt om gehecht te worden. Het litteken is echt al erg mooi genezen!
* Amper enkele weken later wordt Amelie opgenomen in het ziekenhuis met het rota-virus.
* onze vakanties. We hebben ons alvast niet ingehouden, en zijn er maar liefst keer 4 keer tussenuit gemuist. Wel telkens in het mooie binnenland (2 keer Reigersnest, 2 keer Bosberg, we hebben de gezinsvakantiecentra nogal gesponsord) 1 van de 4 keren was Werner er niet bij, omdat hij eens een weekje hard wilde doorwerken aan het huisje.
* Dat leidt ons dus tot de verbouwingen. De eerste verdieping is af geraakt, en we zijn verhuisd naar boven. We wonen nu voor ongeveer een jaartje op ons gezellig dakappartementje. De goedkeuring voor de verbouwingen van de benendenverdieping hebben we ook verkregen.
* het verdwijnen van ons bos ;) in onze hof.
* 3 jaar getrouwd! Een kort weekendje naar Gent, voor de eerste keer weg zonder kids. Romantiek ten top!
* voor mij toch ook wel een jaar van twijfel. Adoptie of niet? Studeren of niet? Terug gaan werken of niet? Heb ik nu echt al mijn eerste midlifecrisis meegemaakt? Gelukkig heb ik alles ook terug op een rijtje gekregen.
* de beslissling om nog een jaartje langer thuis te blijven voor de meisjes en de goedkeuring van mijn werk hiervoor.
*Paulientjes evolutie van baby naar peuter. De eerste kruippogingen, de eerste stapjes en de eerste woordjes, nu zijn het er al zoveel meer!
* Amelietje van peuter naar kleuter. Haar eerste schooldag. Het begin van haar schoolcarrière.

We kijken niet alleen terug, we blikken ook vooruit...wat gaat 2008 ons geven? De verbouwingen zullen een centrale plaats innemen in ons leven dit jaar. Deze maand nog zou de achterbouw moeten afgebroken worden en vanaf februari zullen de grote werken dan beginnen. We hopen op een vlot verloop, want met verbouwingen weet je maar nooit. En dat ons huisje eind dit jaar klaar mag zijn!! Dat zou erg mooi zijn.

Ons gezinnetje zal natuurlijk altijd centraal staan. Nog een jaartje langer mag ik thuisblijfmama zijn, er altijd zijn voor de kids, dit met zijn ups en downs!

En de vraag 'en een derde kindje?' is ook al enkele keren gesteld. :D Gek he? Laat me zeggen dat ik altijd eens lach naar Werner en dat hij dan eens zucht en ik dan eens over zijn bolleke aai...en nee, ik ben niet zwanger!!

Rest me enkel nog jullie ook allemaal een voortreffelijk jaar toe te wensen. Dingen toewensen ga ik niet doen, maar sluit zelf even je ogen, en denk aan die dingen die je graag dit jaar ziet gebeuren (hou het een beetje realistisch ;). Dat kleine wensje dat diep in je hartje zit, dat wens ik je toe!

Onze beste wensen voor 2008!!!!

2 opmerkingen:

Nadia2270 zei

En van hieruit een super-geweldig-mega-leuk jaar gewenst!!!

Anoniem zei

Beste wensen !